U gaat of moet reorganiseren. Wat houdt dit in en waar heb ik rekening mee te houden?
De belangrijkste peiler rondom de organisatie is het vertalen van de structuurverandering en deze helder te weerleggen in de boodschap naar de doelgroep(en). Communiceren, indelen en plannen. In het algemeen geldt dat naarmate u verder komt in het proces het communiceren steeds persoonlijker wordt. Een reorganisatie bestaat uit een aantal fases. Het is van essentieel belang om een goede voorbereiding te maken waarbij Directie Management, HRM en Communicatie optimaal samenwerken om de reorganisatie zo goed mogelijk te laten verlopen. De organisatie bestaat uit de volgende stappen:
- Doelgroepen bepalen
- Doelstellingen bepalen
- Boodschap creëren en vertalen
- Welke middelen en media?
- Planning en organisatie
- Monitoren en evalueren
Puur Begrip kan hier op meerdere wijzes ondersteuning in bieden. Waarbij de focus ligt op het resultaat zodat de reorganisatie op beide fronten succesvol is doorgevoerd. Rekening houden met het personeel, kostenefficiency en terug kunnen kijken met een tevreden resultaat.
Wilt u meer informatie of een kennismakingsgesprek klik hier